Afbeelding

Mondiaal digitaal een ver van jouw bed show?

Horeca Algemeen

Alles rondom ons wordt digitaal en we bekijken de wereld steeds meer door een digitale bril. Een generatie cord-cutters ontwaakt, dat zijn vooral jongeren die hun tv-aansluiting opzeggen in het voordeel van streamingdiensten. Nooit eerder verloren klassieke media zoveel marktaandeel en dat is geen lokaal fenomeen, het slaat mondiaal toe. Je kan spreken van digitale acceleratie die exponentieel groeit en die raakt alle geledingen van onze maatschappij, ook jou food service!

Me, myself and my smartphone Kijk eens rondom je, zowat iedereen verzinkt in het scherm van die smartphone. Het wordt de hoogst individuele expressie van het verlangen vooral met zichzelf bezig te zijn en uren per dag de digitale snelweg op te rijden. Het koopgedrag verandert pijlsnel, kilometers winkelstraten staan leeg, food services klagen over teruglopend klantenbezoek en koopbeslissingen zijn vooral gedreven door een gepast aanbod op die digitale snelweg. Je houdt er maar beter rekening mee.

Early adopters zijn ook influencers Early adopters zijn consumenten die nieuwe producten eerder gebruiken dan de meerderheid van de bevolking. Zij zetten op die manier trends en hebben een grote invloed op het succes of het falen van een nieuw product of dienst. Gadgetfreaks worden ze wel eens genoemd en ze laten zich graag opmerken in het gebruik van die nieuwe producten en diensten, pakken er zelfs mee uit en zijn onbewust pittige influencers die hun omgeving aanzetten tot volggedrag. Zorg dus dat je in hun vizier geraakt!

Moet ik dan ook digitaal? Je hoeft helemaal niet digitaal te gaan, maar digitaal wordt wel het nieuwe normaal. Je kan je food business zeker volgens traditionele receptuur blijven managen maar besef dat je een deel van je potentieel laat liggen. Wat is overigens digitaal in de food business?

Be a local hero! Je ligt best niet wakker van dat mondiale idee maar des te meer is het belangrijk dat je rondom jou hoog scoort qua naambekendheid en vooral qua digitale bereikbaarheid. Die smartphone is vooral een informatie instrument: waar kan ik hier in de buurt wat lekkers eten, is die zaak vandaag open, wat is het aanbod, kan ik daar de gerechtjes vinden die ik zo graag lust?

Ben jij al #LokaalDigitaal? Bij Rakedi zijn we daarom uniek in onze digitale aanpak. Alles start met jou eigen website waarop je alle informatie van je zaak kwijt kan: wie ben je, wat is het aanbod, wat kost het? Op die manier heb je al een vaste plek op die digitale snelweg. En de inhoud beheer je zelf, instant! Daaraan gekoppeld heb je een eigen online ordering platform met slim keukenmanagement. Je bepaalt zelf wanneer je online actief wil zijn (niet op woensdag want dan is het te druk in de zaak), hoeveel orders je neemt per tijdsblok en je werkbonnen rollen automatisch uit de printer. Want #LokaalDigitaal gaan is ook slim omgaan met kosten en beschikbare tijd. Wedden dat je snel gaat opgepikt worden door die early adopters, door die trendzetters?

Gratis digitale audit Als food ondernemer is het niet evident om de eerste stappen te zetten in het digitaliseren van je business. Tussen het aanbod zitten veel eendagsvliegen, soms weinig robuste oplossingen en daar willen we met Rakedi het verschil in maken. We willen je graag gratis op weg helpen en komen met plezier bij je langs voor een vrijblijvende digitale audit. We luisteren aandachtig naar je wensen en met meer dan 35 jaar food ervaring weten we als geeneen wat jou dagelijks bezig houdt. Wacht dus niet en bel of mail, we komen er aan, via de normale snelweg… Kijk alvast eens op www.rakedi.info!

info@rakedi.be of +32 53 42 05 19.