||
|| ||

Dit zijn de drie meest favoriete terrassen van Nederland

Horeca Algemeen

Rotterdam, 27 september 2022 - Eeterij ‘t Wagenhuis uit Nieuw-Vossemeer, Grand Café De Dominee uit Oldenzaal en Strandpaviljoen Pier 7 uit Vlissingen zijn met hun respectievelijke 1e, 2e en 3e plaats de meest favoriete terrassen van Nederland. De horecazaken deden mee aan de landelijke verkiezing Hét Lipton Terras van 2022 die door Lipton Ice Tea is geïnitieerd om de horeca deze zomer flink in het zonnetje te zetten. Mensen brachten hun stem uit op de 11.547 deelnemende horecazaken in ons land. In juli ging de top drie er ook al met de regionale prijs van 10.000 euro vandoor. Aan dat prijzengeld kunnen zij nu, door aanhoudend campagne te hebben gevoerd, ook de hoofdprijzen van respectievelijk 100.000, 50.000 en 30.000 euro aan investeringsbudget toevoegen.

In de prijzen gevallen Het prijzengeld komt goed terecht. ‘Na de provinciale prijs ging iedereen er helemaal voor. Er werden verschillende app-groepen aangemaakt, waarbij mensen dagelijks werden herinnerd om hun stem uit te brengen,’ zegt eigenaar Jack Bosters van Eeterij ‘t Wagenhuis. ‘We zijn ongelooflijk trots dat we in de prijzen zijn gevallen. De afgelopen coronaperiode was voor ons niet gemakkelijk, maar ons team is hecht.

‘We zijn vol ongeloof dat we deze prijs hebben gewonnen, iedereen was door het dolle heen,’ zeggen eigenaren Thijs Tibben en Clint Vogelzang van Grand Café de Dominee. ‘We hebben het prijzengeld van de regionale prijs in een mooi personeelsfeest gestoken, zij verdienden dat voor het harde werken. Wat we met deze prijs gaan doen, is nog niet duidelijk, maar het zal een goede bestemming krijgen.’


Smaakt naar meer ‘Met de verkiezing Hét Lipton Terras 2022 wilden we als Lipton Ice Tea ondernemers ondersteunen in hun ambities en uitbaters de kans geven om - na een aantal zware jaren - weer te kunnen investeren in hun zaak. Bovendien hebben consumenten nieuwe terrassen kunnen ontdekken in Nederland. Landelijk hebben 11.547 horecazaken zich aangemeld, wat een ontzettend mooi resultaat is. We zijn trots op alle ondernemers die gedreven en innovatief campagne hebben gevoerd met personeel, familie, vrienden(groepen) en (vaste) gasten. Vandaag hebben we de cheques overhandigd aan de blije ondernemers. Het succes en enthousiasme smaakt absoluut naar meer voor volgende jaren,’ aldus Mark Hanemaaijer, director out of home bij Unilever.


De verkiezing Horeca-eigenaren die een terras hebben en Lipton Ice Tea schenken, hebben de afgelopen zomer campagne kunnen voeren om de meeste stemmen te krijgen van consumenten. Consumenten die Lipton Ice Tea kochten in de supermarkt of op een van de deelnemende terrassen een drankje van het bekende ijstheemerk bestelden, konden vanaf 21 april tot en met 1 september stemmen op hun favoriete terras. Via QR-codes op Lipton Ice Tea-verpakkingen, tafelstickers of online doorkliklinks kwamen consumenten in de webapp waar zij één stem per dag konden uitbrengen. Eerder gingen twaalf provinciewinnaars er met een geldbedrag van 10.000 euro vandoor, waarna de landelijke verkiezing doorliep tot 1 september. Ook consumenten maakten kans om in de prijzen te vallen, 15 horeca-cheques met een waarde van 150 euro zijn verloot onder iedereen die een stem heeft uitgebracht. Deze cheques zijn te besteden op een van de winnende terrassen.
||
||