|
| |

Meer omzet dankzij nieuwe tools Bezorgland

Horeca Algemeen
Bezorgland begon drie jaar geleden als een lokaal bezorgplatform. Inmiddels bedienen de broers Hendrik en Dirk de Gooijer 800 restaurants en hopen ze binnenkort de 1000 aan te tikken. “We wisten dat we een in potentie succesvol concept in handen hadden.” Bezorgland fuseerde onlangs met collega-platform Happie.
De broers waren eigenaren van een eethuis/cafetaria in Emmen. Thuisbezorgen deden ze ook. “Net als veel collega-ondernemers vonden we de kosten van de beschikbare platforms te hoog en niet in verhouding met de service die we ontvingen.” Lange wachttijden bij de helpdesk waren aan de orde van de dag. Met Bezorgland doen ze dat anders. Hendrik: “Persoonlijk contact vinden we erg belangrijk. Onze klantenservice is zeven dagen per week bereikbaar”. Dirk:“Wanneer een restaurant al bezorgt dan heeft aanmelden bij ons ook nut. Elke bestelling via Bezorgland levert een besparing op. Wij rekenen geen vaste kosten, aanmelden is gratis en we bieden service op marketinggebied.”
Gemiddeld bestedingsbedrag stijgt ongeveer tien procent Bezorgland was oorspronkelijk voornamelijk actief in het noorden van het land, maar heeft inmiddels naamsbekendheid verworven door heel het land. Hendrik: “Steeds meer ondernemers uit allerlei regio’s ontdekken ons platform.” Sinds november werken ze met nieuwe, zelfontwikkelde software. “De komende maanden gaan we steeds meer tools uitrollen.” Bij elke vernieuwing zetten ze de consument centraal. “Die wil bestelgemak en acties. Met Samen Bestellen en Superdeals spelen we hierop in. Een ouder bestelt meestal voor een heel gezin. Dat is nog te doen, maar als je voor een heel voetbalteam of voor vijftig collega’s moet bestellen, ben je wel even zoet. Dan is het praktisch en leuk als iedereen via WhatsApp toegang tot het menu kan krijgen en zijn of haar eigen bestelling in kan voeren. Ook is het afhalen van maaltijden nu mogelijk.” Volgens de broers levert dit alles de bezorgende restaurants veel op. “Mensen die via Samen Bestellen hun bestelling plaatsen, besteden gemiddeld zo’n tien procent meer. Met de functie Superdeals kunnen ondernemers acties plaatsen. Die lichten wij uit zodat consumenten direct zien welke acties er lopen in hun postcodegebied. Zo snijdt het mes aan twee kanten.” Met de overname van Happie heeft Bezorgland bovendien extra technische kennis in huis gehaald. “Daardoor zijn we klaar voor nog meer groei en innovatie.”
www.bezorgland.nl
|