De comeback van dry-aged vlees

Restaurant
Drooggerijpt vlees is bezig met een comeback. Dankzij de intense smaak, de ambachtelijke manier van rijpen en een toenemende behoefte aan een goed stuk vlees, staat dry-aged vlees steeds vaker op de menukaart.
Tot zo’n dertig jaar geleden was het droogrijpen van vlees de standaard om vlees te laten rijpen. In dertig dagen rijpte het tot een heel mals stukje vlees met een intense wildachtige smaak. Voor een nog intensere smaakbeleving kan men het vlees nog langer laten rijpen. Dry-agen was gebruikelijk totdat het vacuüm verpakken (natrijpen) haar intrede deed. Een economisch interessantere manier van rijpen, alleen levert het wel minder smaakvol vlees op.
Intense smaak Anno vandaag hechten echter steeds meer mensen waarde aan kwalitatief goede producten, dat geldt ook voor vleesproducten. “Liever af en toe een mooi en eerlijk stukje vlees dan iedere dag een minder smaakvol en een goedkoper stuk” vertelt Jan de Jager van Dry-Ager.  Zijn bedrijf levert dry-aging oplossingen van klein tot xxl formaat. “Dry-aged vlees is bij uitstek vlees dat voor een bijzondere smaakbeleving zorgt wat niet te vergelijken is met natgerijpt vlees. Met dryaged vlees uit de Dry Ager kan de horecaondernemer zich onderscheiden; hoge kwaliteit, lokaal product en een fantastische smaak. Daarnaast geeft de Dry Ager in de zaak nog meer beleving aan de klant. Het is een mooie marketingtool.”
Voor ieder gebruik een oplossing In de dry-aging kasten van Dry Ager kan iedere professionele kok zelf vlees laten rijpen. “Wij leveren kleine dryaging kasten met een capaciteit van maximaal 20 kilo tot kasten waarin je tot 100 kilo vlees kan laten rijpen. Daarnaast hebben wij koelunits voor inbouw in een koelcel voor het rijpen van grote hoeveelheden vlees.”
Een persoonlijke offerte aanvragen kan via www.dry-ager.nl of bij Jan de Jager per mail naar info@dry-ager.nl of telefonisch via (078) 6162593