YB draagt cheque over aan het Wereld Natuur Fonds

Horeca Algemeen
De natuur beschermen door gezond en lekker te eten: dat is het uitgangspunt van de actie van YB (voorheen Yoghurt Barn) met het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL). Door vaker te kiezen voor plantaardig eten en bij voorkeur lokaal geproduceerd, dragen consumenten actief bij aan natuurbescherming dichtbij én ver weg. Een deel van de opbrengst van een aantal YB producten gaat daarom naar het Wereld Natuur Fonds en op 12 januari jl. heeft YB de eerste cheque ter waarde van € 4.368,00 overhandigd.
Bewuster voedingspatroon YB en WWF-NL promoten samen enkele biologische en plantaardige producten om meer gasten van YB bewust te maken van hun eigen voedingspatroon en ze te laten inzien dat deze voedingspatronen ook lekker en verantwoord zijn. Zo geeft Anita van der Aa, Accountmanager Bedrijven van WWF, aan: “YB inspireert op een positieve en toegankelijke manier een brede groep mensen door te laten zien dat gezond en natuurvriendelijk eten lekker en leuk is. Het eten van vlees, zuivel en eieren gaat vaak ten koste van natuur. Daarom denken we graag mee over ‘het menu van de toekomst’, waarin je vaker kiest voor plantaardig, lokaal en natuurvriendelijk eten.”
Over YB YB, opgericht in 2012, is een B Corp en Clipop gecertificeerde Nederlandse keten met dertien horecalocaties in Nederland, dat het hele jaar door yoghurt buitenshuis brengt en klimaat positief opereert. Sinds kort brengt YB ook producten op de markt voor de retail en heeft het bedrijf een sterke internationale ambitie om in 2025 de marktleider in plantaardig ontbijt, lunch en tussendoortjes te worden voor Noordwest-Europa. In alle kanalen. Alle gebruikers leveren een positieve bijdrage aan het klimaat. YB wil iedereen inspireren met feel good food en zijn fans meenemen in de wereld van plantaardige mogelijkheden. Het bedrijf streeft ernaar om goed te doen voor mens, dier en onze aarde.