Toegeven, het zijn eerder barre tijden voor de foodondernemer. De exploitatiekosten stijgen, klanten vinden “out of home” eten niet hun hoogste prioriteit nu het gezinsbudget onder druk staat en dat merk je aan je omzet. Maar echte mannen en vrouwen huilen niet, die ondernemen!
Inflatie kregen we al geserveerd, volgt een recessie als toetje?
Het is van de jaren tachtig geleden dat we met een bijna double digit inflatiepercentage werden geconfronteerd. Alles wat je aan de kostkant ziet als foodondernemer gaat de hoogte in en je klant staat niet te springen om dat 1 op 1 te vergoeden, je prijzen van je aanbod eenvoudigweg verhogen is dus geen onmiddellijke oplossing. En dus daalt zowat voor iedereen de omzet, als die daling op nationaal niveau voor alle ondernemingen samen zich minstens twee kwartalen handhaaft dan spreken we van recessie.
De taart krimpt dus maar wie zegt dat je geen twee stukken taart mag?
Denk als een local hero, je wil in je dorp, gemeente of stad gewoon numero uno zijn, toch? Groeien in een dalende markt is waarop slimme ondernemers inzetten. Kansen pakken, de consument verleiden met ander en beter aanbod geeft je de kans om lokaal marktaandeel te pakken. Rakedi kan je personal coach zijn om een local hero te worden. Wij digitaliseren niet alleen de relatie met je klant, ook de werking van de onderneming onderstutten we op slimme, digitale wijze. Minder kosten, meer omzet. Nog een stukje taart?
A maal B is nog steeds gelijk aan C.
Neen, geen wiskunde voor dummies maar een eenvoudige manier om naar je business te kijken. De gemiddelde besteding per klant maal het aantal klanten is gelijk aan je omzet. Klanten kopen minder, klanten blijven weg dus je bent zowat op zoek naar een auto met twee gaspedalen om dat te compenseren. Geen mission impossible voor Rakedi.
Slim gas geven en klanten houden.
De grootste beloning voor je klanten is uiteraard de kwaliteit van de keuken en dat is zeker een reden om terug te komen naar je zaak en jou als ondernemer te belonen. Al eens gedacht aan het belonen van je klanten om ze te bedanken voor hun trouw en bezoekfrequentie? Met een spaarsysteem schiet dat al snel op, vooral als je dat tastbaar maakt. Met Rakedi Coins haal je dat slim in huis.
Nog meer gas geven en nieuwe klanten aantrekken.
Online food ordering kreeg een geweldige boost tijdens de Corona lock downs en vele ondernemers hebben daarmee het hoofd boven water kunnen houden. Maar online food ordering is geen geneesmiddel voor slechte tijden, het komt gewoon tegemoet aan een verlangen van de consument om ook food online te bestellen en die omzet is geen verplaatsing van je omzet in de zaak naar die van je bestelplatform. Uit ervaringscijfers weten we dat een degelijke online ordering oplossing gemiddeld 20% omzetverhoging met zich meebrengt.
En nu op de twee pedalen tegelijk drukken.
Gemak en service zijn geen holle begrippen in het leventje van de hedendaagse consument. Ook daarop kan je extra inzetten. Online verkopen en laten afhalen, die uitdaging durven vele food ondernemers aan. Maar thuis leveren, hola maar!! Dat laten we toch aan die grote jongens van thuisgebrachtopdebrommer.com over zeker? Ook je eigen thuislevering opzetten is makkelijk, met een kleine servicekost ben je al snel uit de kosten en die brommer, juist ja, die draagt jou reclame! Rakedi kan je helpen slim een thuislevering op te zetten met de juiste digitale tools.
Interesse in die auto met 2 gaspedalen?
Wacht dus niet en bel of mail, we komen er aan. Kijk alvast eens op www.rakedi.info!