bestel-platform-horeca

Voor de restauranthouders
Het nieuwe online platform Bistroo komt van Nederlandse bodem en biedt een onderscheidend alternatief voor de gevestigde online bestelmodules zoals Thuisbezorgd, UberEats en Deliveroo. Bistroo is ontwikkeld speciaal voor restaurants, waarbij de eigenaren zo veel mogelijk zelf de regie houden. Het aanpassen van de menukaart, prijzen of promoties; ondernemers regelen het helemaal zelf. De klant en het horecabedrijf doen rechtstreeks zaken met elkaar via het platform, volgens de eigen voorwaarden van de horecaondernemer. Dat is het unieke aspect van dit nieuwe platform en een tegengeluid tegen grote gevestigde platforms, waar restaurants hoge commissies per order betalen en zelf weinig controle hebben.

Tegengeluid voor de grote jongens
Bistroo werd opgericht door jonge ondernemers Bas Roos en Bob Dohmen, vanaf de High Tech Campus in Eindhoven. “Wij hebben Bistroo echt ontwikkeld met de horecaondernemer in gedachte. We wilden een platform bieden met meer vrijheid om te ondernemen, zodat eigenaren hun specifieke restaurantbeleving bij de mensen in huis kunnen brengen,” vertelt Bas Roos. “Wij leveren de infrastructuur en handige tools, de horecaondernemer doet de rest”. Klanten bestellen direct bij het restaurant via een unieke webpagina. Vervolgens wordt de betaling via Mollie.com direct naar de ondernemer overgemaakt, wel zo fijn in de huidige omstandigheden. “Omdat we enkel faciliteren kunnen we horecaondernemers ook een veel lagere commissie bieden dan gevestigde platformen.”

Online gaan met Bistroo is heel simpel en kan al in één dag geregeld zijn. Niet onbelangrijk in een tijd waarin snel schakelen cruciaal is. Ook Koninklijke Horeca Nederland ziet dat Bistroo een totaaloplossing biedt om tijd en geld te besparen, en ging daarom eerder dit jaar officieel een samenwerking aan. Verschillende horeca ondernemers gingen tijdens de corona crisis al aan de slag met Bistroo, zo ook het team van Lunch & More in Eersel: “We zijn tijdens de crisis begonnen met online bestellen via Bistroo. We hebben samen onze krachten gebundeld en dit brengt heel veel rust. Door Bistroo hebben we minder telefonische bestellingen en meer snelheid aan de kassa. We gaan hier dus ook zeker mee door.”

Tijdelijk geen commissie
Om de horeca een handje te helpen tijdens deze tweede sluitingsperiode biedt Bistroo een commissievrije periode. Hierdoor krijgen ondernemers de kans om het platform in ieder geval tot half december kosteloos in te zetten en hun klanten tegemoet te komen met een makkelijke manier van bestellen. Het platform is te gebruiken op ieder device, zodat geen extra investeringen nodig zijn. Op verzoek kan een bonprinter voor in de keuken geleverd worden, om het online bestelsysteem compleet te maken.

Meer informatie en aanmelden op https://www.bistroo.nl/zakelijk/