|||
||| |||

Nice to Meat introduceert Hokkaido Wagyu met Top Chef Campagne & Thuis kok wedstrijd

BCBG Magazine

“We willen het meest bijzondere vlees ter wereld nog dichter bij de mensen brengen, het past uitstekend bij minder maar beter vlees eten. Er zijn veel meer bereidingen mogelijk met Wagyu vlees dan met gewoon vlees

Een klasse apart, dat is het Wagyu vlees dat komt van het meest noordelijke eiland van Japan, Hokkaido. Nice to Meat, een van de grootste Wagyu importeurs in Nederland introduceert Hokkaido Wagyu om hiermee een compleet assortiment Wagyu vlees te kunnen leveren. Nice to Meat Wagyu is bestemd voor de horeca en de consument die hoge kwaliteit van het vlees en de finesse van Wagyu weten te waarderen. Nice to Meat heeft een aantal top chefs bereid gevonden om met Hokkaido Wagyu een traditioneel Japans gerecht te bereiden. Daarnaast worden thuiskoks uitgedaagd om met Wagyu aan de slag te gaan. Zij maken kans op een van 10 pakketten met 1 kilo Wagyu vlees ter waarde van 450 euro.

“Wagyu staat bekend om de zeer fijne marmering. Dit geeft het vlees een ultiem goede smaak en maakt het bovendien extreem mals. We willen het meest bijzondere vlees ter wereld nog dichter bij de mensen brengen. Er zijn veel meer bereidingen mogelijk met Wagyu dan met gewoon vlees”, vertelt Mikel Pouw, directeur van Nice to Meat. Hokkaido Wagyu behoort tot de A5 categorie, de hoogste score. Bij de categorisering wordt gelet op de marmering van het vet, de kleur en helderheid, de textuur en glans.
Top chefs werken met Hokkaido Wagyu De vijf top chefs die met Hokkaido Wagyu gaan werken zijn Akira Oshima, voormalig executive chef van restaurant Yamazato van Hotel Okura en eigenaar van Restaurant Oshima te Amsterdam. Mark Vaessen, Executive Chef bij OKU Hotels - Laidback Luxury, Schilo van Coevorden, executive chef van Taiko in het Conservatorium Hotel Amsterdam en Dubai en Erik en Julie¨n van Loo, de chefs en patrons van Parkheuvel in Rotterdam.
Win een Wagyu pakket ter waarde van 450 euro Nice to Meat vraagt de thuiskoks van Nederland om een eigen recept met Wagyu (en mooi beeld!) te delen via Social Media. Daarbij maken ze gebruik van de hashtag #hokkaidowagyustories zodat iedereen gei¨nspireerd kan worden. Meer informatie is te vinden op www.hokkaidowagyustories.nl De campagne is te volgen via de social media van Nice to Meat: Instagram en Facebook. Zakelijk gei¨nteresseerden kunnen ook de LinkedIn-pagina volgen. De kick off video met Mikel Pouw is hier te zien.

 
|||
|||
|||