hwoty-winner-hotel-bestehotel

Max Brown Hotels (www.maxbrownhotels.com) onderdeel van de Sircle Collection, is winnaar is geworden van de Hotel Website of the Year verkiezing 2021. De bekendmaking geschiedde vorige week middels een digitale ceremonie.

De beste hotelwebsite van Nederland
De verkiezing is dit jaar voor het eerst door Hoteliers.com georganiseerd, een website waar consumenten hotels kunnen vergelijken en vervolgens naar de eigen website van het hotel kunnen klikken om een boeking te maken. De doelstelling van deze verkiezing is het enthousiasmeren van het Nederlandse publiek om toch vooral direct bij het hotel te boeken, aangezien dit de torenhoge commissiekosten van 15% tot wel 20% bij aanbieders zoals Booking.com omzeilt. In de afgelopen maanden is hier veel over te doen geweest en daarom past de verkiezing goed in de geest van deze tijd. Tevens is de wedstrijd bedoeld om als branche van te leren. Hoe ziet nu een ideale hotelwebsite eruit en wat kunnen we opsteken van de finalisten?

De zoektocht naar de beste hotelwebsite van Nederland bestond uit een publieksronde en een juryronde. Voor de publieksronde hadden zich 65 hotels in Nederland, Curaçao en Bonaire ingeschreven. Nadat het Nederlandse publiek hun stem had laten horen gingen er zeven hotels door naar de finaleronde. Onder leiding van een deskundige vakjury, werden de finalisten op tien verschillende criteria beoordeeld. Deze criteria varieerden van de visuele aantrekkelijkheid, tot aan de businesscase, hoe goed presteert de website van het hotel?

Communicatieboodschap doorslaggevende factor
Uiteindelijk scoorde Max Brown Hotels de meeste punten en sleepte de hoofdprijs in de wacht. In het juryrapport valt te lezen dat de website van Max Brown Hotels zowel functioneel, visueel als tekstueel sterk in elkaar zit. Het taalgebruik is vlot, dynamisch en ‘jong’, zonder overdreven hip te willen zijn. Dat maakt de communicatie authentiek, aantrekkelijk en geloofwaardig. De stadsgidsen en het blog dragen bij aan de hoge score: het gaat hier niet alleen om een hotelovernachting, maar om een ervaring. De hotelketen mag de titel een jaar lang voeren en heeft een bokaal en een cheque ter waarde van € 1.000 ontvangen. Aan het einde van dit jaar zal er weer een nieuwe verkiezing worden georganiseerd.