magicQR-online platform horeca

Nu meer dan ooit beseffen horeca-uitbaters dat een online aanwezigheid onmisbaar is. Het is echter moeilijk om snel even je hele zaak online beschikbaar maken op een efficiënte en betaalbare manier. En net daarom is Magic QR in het leven geroepen. Het platform laat horecazaken toe om hun kaart online te zetten en online bestellingen en betalingen te ontvangen. En omdat dit alles tot doel heeft om ondernemers in de horeca steun te bieden tijdens deze moeilijke tijden, is het platform volledig gratis te gebruiken tijdens de pandemie.

2020 is voor iedereen een moeilijk jaar geweest, maar niet veel branches hebben zo hard geleden onder de pandemie als de horecasector. En als er een ding is dat veel horeca-uitbaters geleerd hebben, is het wel het belang van een online aanwezigheid, die velen van hen jammer genoeg nog niet hadden. Het is ook niet evident, en vooral ook niet goedkoop, om snel even een website te laten maken waarop klanten de menu kunnen zien en ook meteen kunnen bestellen en betalen. Daarom heeft het team van Magic QR zes maanden lang hard gewerkt aan een platform dat horecaondernemers deze opties wel biedt, en dat zelfs gratis tijdens de pandemie.

Horeca-uitbaters kunnen simpelweg hun volledige kaart beschikbaar maken op het platform. De gerechten op de menukaart, de beschikbaarheid en de prijzen kunnen ook makkelijk worden aangepast eens ze online staat. Ook kan de eigenaar van de horecazaak een QR-code maken van de menukaart die ze dan makkelijk kunnen delen via hun sociale media of printen op een folder of poster. En dit gebeurt allemaal met een simpele muisklik.

Het scannen van de code gebeurt simpelweg met de camera van een smartphone en vereist dus geen extra applicatie zoals andere besteldiensten. Eens klanten dit gedaan hebben, krijgen ze de menukaart te zien en vanop dat scherm, kunnen ze meteen gerechten bestellen en betalen die ze later komen afhalen. Dit zorgt ervoor dat het betaalproces niet meer in het restaurant verloopt, wat nu net een van de dingen is waarbij de uitbater en zijn klanten het hoogste risico op besmetting lopen. Een win-win dus. En dat betaalproces is ook voor klanten erg handig aangezien ze zowel via bankcontact als ook kredietkaart, PayPal of iDeal kunnen betalen.

Eens de bestelling geplaatst is, kan de horeca-uitbater ze allemaal op een scherm volgen en ook een overzicht verkrijgen van het aantal scans en de omzetcijfers. Met andere woorden, horecaondernemers hebben alles wat ze zich wensen kunnen op een simpel platform.

Alsof dat alles nog niet genoeg is, wil Magic QR ook echt duidelijk maken dat zij dit ontwikkeld hebben om de horecasector te ondersteunen en dat doen ze door het hele platform volledig gratis aan te bieden tijdens de pandemie.

Scan deze code om een live-demonstratie van het platform te bekijken

magic-qr-bestelplatform

of bezoek onze website