nolo-non alcohol-duchess

Trendwatchers, horeca, retail en drankenfabrikanten zijn het met elkaar eens: NoLo wordt dé trend van 2021. De vraag naar alcoholvrije (No) en alcoholarme (Lo) dranken nam tijdens Corona snel toe en blijft ook de komende maanden stijgen. Geen wonder, want het aanbod van NoLo alcohol wordt iedere dag aantrekkelijker. Met de Italiaanse grondlegger en ‘godfather’ van de alcoholvrije borrel Crodino aan kop, op de voet gevolgd door nieuwe spannende spelers als Fluère en The Duchess. Deze dranken passen perfect bij onze wens van een luxe smaakbeleving en een gezonde levensstijl.

Are you ready to go NoLo?
Gezonde levensstijl met smaakDe groeiende interesse inNo (alcoholvrije)enLo (alcoholarm)dranken is al geruime tijdmerkbaar, maar de verwachting is dat de trend dit jaarvolledig volwassen wordt en uitvloeit ineen ‘nieuw normaal’. Het luxe alcoholvrije borrelen is komend jaar niet meer weg te denken. Dit gaan we zien in de horeca, maar ook zeker in de borrelgewoontes thuis.Maaike de Reuver, horeca trendwatcher en hoofdredacteur van Food Inspiration: ‘Al geruime tijd zijn alcoholarme en alcoholvrije dranken in opkomst. Zelfs tijdens de coronatijd steeg de vraag met 10 procent. COVID-19 en de schrikbarende berichtgeving rondhet effect van welvaartsziekten als obesitas op de vatbaarheid voor het virus zorgen voor een hogere bewustwording van het belang van een gezonde levensstijl. Opvallend binnen de groeiende vraag is de stijging van vooral alcoholvrije aperitieven, -spiritsen mocktails naast het bekende alcoholvrije biertje. Ik zie deze categorie sterk verder groeien naar een langlopende trend.’Borrelen als beleving: Luxe in NoLodrankenOok de aanbiedersvan alcoholische en NoLo dranken zien de markt veranderen.Zo maakt Crodino, het originelenon-alcoholische aperitief uit Italië, een ware comeback. Hetis momenteel in de supermarkthet bestverkochte non-alcoholische drankje, na bier.*

Alice Malka, Brand Manager bijdrankendistributeur A Brand New DayDrinks:*Nielsen report P9 2020‘De afgelopen jaren is beleving een belangrijk onderdeel van de Nederlandse borrelcultuur geworden. We zijn met z’n allen steeds kwalitatiever gaan borrelen en kiezen daarbij voorluxere drankenzoalsbijvoorbeeld gin-tonicsen Aperol spritz. Dit luxe gevoel zoeken we nu ook in NoLodrankenen dan valt de keus al snel op Crodino. We zien een alsmaar stijgende lijn in deze categorie, waarbij men aangeeft echteen complexesmaken te willen. Een goede NoLodrank is nauwelijks te onderscheidenvan een alcoholhoudende spirit of heeft een zeer uitgesproken recept.

Door onze collectievehang naar luxe beleving, gezondheid en gezelligheid lijkt 2021 dus echt het jaar van NoLo te worden. Over Crodino:De ‘Godfather’;Het originelealcoholvrije aperitief uit Italië, dat sinds 1965 volgens onveranderdrecept wordt gemaakt.De combinatie van mineraalwater, kruiden, specerijen en vruchten, geven Crodino zijn bijzondere bitterzoeteen gelaagde smaak.Crodino is het perfecte gezelschap bij een goedgevulde borrelplank. Op zijn lekkerst in een groot wijnglas met veel ijs en een schijfje sinaasappel.

horeca trend 2021-alcohol vrije drank-horeca leverancier-nolo