|||||
||||| |||||

Kokomo: De cocktail is volwassen geworden

aanbevolen
Het nummer ‘Kokomo’ van de Beach Boys. Daar gaan mijn eerste gedachten naar uit bij het woord ‘cocktail’. Naast dat mijn vader het grijs draaide op vakanties richting het zuiden, is het ook de titelsong van de film ‘Cocktail’ uit 1988. De film waar mijn twee oudere zussen bij wegzwijmelden richting een jonge Tom Cruise die drankjes van verschillende pluimage door zijn vingers liet glijden. Zie hier mijn eerste kennismaking met cocktails.

Baakoo Heel mijn jongvolwassen leven kwamen cocktails eigenlijk niet voorbij. In de kroeg dronk je bier, in de disco een ‘Baakoo’. Enkel in exotische oorden als Salou bestelde je weleens een cocktail genaamd ‘Sex on the Beach’ voor die onhaalbare Spaanse dame aan de bar. Enkel om je punt te maken. Omdat je onverrichter zaken weer huiswaarts keerde, was een cocktail terug in Nederland geen optie.

Maar er is een revolutie gaande. De cocktail rukt op. Vanuit de grote steden tot diep in de dorpen van Nederland drinken we creaties met exotische namen en dito smaken. Waarom gaat het zo hard met het eens zo clichématige, altijd zoete, drankje? Simpel: de Cocktail is volwassen geworden.

Brand New Cocktails Samen met Richard Zijlstra, ‘the main man’ van de cocktail, eigenaar van Triple C Beverage Solutions én voorzitter van de Nederlandse Bartender Club, en een beetje hulp van de dames en heren van a Brand New Day Drinks, schotelen we je verschillende volwassen cocktails voor die niet alleen snel klaar zijn, maar ook je gasten zullen verrassen. Volwassen Brand New Cocktails zullen we maar zeggen. 
Tekst: Jarko Barten / Foto’s: Lyan van Furth - lvffood.com
|||||
|||||
|||||
|||||
|||||