Afbeelding
Kantoor-Social-Deal-horecadeal

Jubileum in tijden van corona: Social Deal bestaat 10 jaar

Horeca Algemeen
Taart bij Social Deal: de aanbiedingenwebsite viert deze maand haar 10-jarige jubileum. Om precies te zijn, op 17 februari tien jaar geleden ging de allereerste deal online. Eigenaren Rens van den Berg en Bart Oosterholt blikken terug op hoogte- en dieptepunten.
Het platform van Rens van den Berg (34) en Bart Oosterholt (30) heeft inmiddels meer dan zes miljoen leden en er wordt gemiddeld elke vier seconden een deal verkocht. En Social Deal blijft groeien. Oosterholt:,,Sinds het begin is de omzet elk jaar gestegen, op de coronaperiode na. Iets om heel erg trots op te zijn.’’
Terugblikken Ook op het 10-jarige jubileum zijn de mannen enorm trots. En het is gelijk een moment van terugblikken. Zo startte het bedrijf in 2011 vanaf een zolderkamer en inmiddels werken er meer dan 200 medewerkers. Ze groeiden uit hun jasje en trokken vorig jaar in een splinternieuw kantoorpand met uitzicht op de Bossche binnenstad.
Maar er waren ook mindere dingen, zoals de coronacrisis. Van den Berg: ,,Dit kwam als een klap, maar we gingen niet bij de pakken neerzitten. We peilden waar restaurants behoefte aan hadden en binnen no-time is toen Social Deal Thuis opgezet. Onze partners kunnen hun maaltijden via deze manier gemakkelijk aanbieden voor afhalen en bezorgen. Zo kunnen ze toch omzet maken.’’
Feestje Het liefst zouden Van den Berg en Oosterholt nu een groot jubileumfeest geven, maar dat zit er helaas niet in. Mijlpalen groot vieren zit in het Social Deal-DNA. Zo ging het hele personeel op reis naar Portugal bij het 5-jarige bestaan en werd er een heus festival georganiseerd - inclusief overnachting - toen Social Deal 7,5 jaar bestond.
,,We willen onze medewerkers nu ook graag in het zonnetje zetten en bedanken voor het harde werken. Dat moet dan maar op een coronaproof manier. En als het weer kan, pakken we uit met een enorm feest.’’ Naast de medewerkers, worden ook de consumenten tijdens dit jubileum getrakteerd op iets leuks. Tien dagen lang kunnen zij via Facebook meedoen met grote en kleine winacties, geheel in thema.