Hospitality tot in detail

Hotel
Een buffet en verkoopschap behoren net zo goed tot de corporate identity als een mooie entree en warm welkom. Dat wil in praktijk nog wel eens vergeten worden. Terwijl de oplossing zo eenvoudig en professioneel is.
Een mooi hotel of restaurant met een prachtig gedekt buffet met de heerlijkste gerechten. Ziet u het voor zich? Alleen, en daar komt het, de gerechtenkaartjes en buffetdisplays zien er enigszins smoezelig uit. Of ze net zijn gevouwen en nog even snel in de houdertjes zijn geplakt. “Het komt in praktijk nog steeds voor,” vertelt Dimitri Kiks van MAXIM, bureau voor signing en functional communication. Samen met zijn twee zoons Maxim en Calvin voorziet hij hotels, buffetrestaurants en cateraars van stijlvolle en representatieve buffetsigning. “Het doet zo’n afbreuk aan de uitstraling van de locatie, terwijl het zo eenvoudig anders kan.”
Even simpel als snel Die eenvoud is meteen ook de kracht van het MAXIM hospitality concept. Fraai vormgegeven kaartjes met bijbehorende displays en houders, in de huisstijl van de horecagelegenheid, makkelijk afneembaar dus altijd schoon én eenvoudig zelf te maken door het eigen personeel. “Het is een heel goed systeem voor productaanduiding. Een heel werkbaar systeem ook, omdat de buffetcards magnetisch zijn en daarmee eenvoudig te verwisselen. Ook kun je met software de kaartjes zelf ontwerpen en printen. Zijn er snel extra kaartjes nodig of missen er een aantal, dan zijn deze in een paar minuten bijgemaakt. En niet geheel onbelangrijk in het kader van duurzaamheid, de kaarten kunnen worden hergebruikt.” Het concept omvat tevens bewaarmappen waarin de buffetcards overzichtelijk per productgroep gerangschikt kunnen worden en zogenaamde stapelkratten waarin de houders opgeborgen kunnen worden.
Niet de minste klanten Een groot aantal hotels heeft dit concept inmiddels omarmd. Tot de klantenkring behoren onder meer hotels als het Okura, het Amstel Hotel, het Kurhaus, een groot deel van de Van de Valk hotel en de restaurants van La Place. Daarnaast hebben de heren hun vleugels over de grenzen uitgeslagen en vind je hun producten ook in hotels in Aruba, Spanje en Dubai. “Wat onze klanten waarderen is niet alleen de praktische kant van het hospitality concept, maar dat je heel mooi de global corporate huisstijl door kunt voeren op lokaal niveau. Puur omdat het eenvoudig in gebruik en toepassing is.”