Gastronomisch biermerk De Goede & De Stoute sleept awards binnen

Restaurant
Voor het 2e jaar op rij heeft het gastronomische biermerk De Goede & De Stoute met hun Vuurzee bier de country award voor “Speciality Beer: Brut Beer” gewonnen tijdens de World Beer Awards. Ook heeft het Vuurzee bier onlangs tijdens de Asia Beer Challenge 2 keer goud gewonnen. Beide competities behoren tot de meest prestigieuze biercompetities ter wereld.
Deze bekroning betekent veel voor de oprichters van het biermerk die als doel hebben te laten zien dat bier thuishoort in de hogere gastronomische keuken. Het afgelopen jaar heeft het biermerk een grote groei gemaakt en momenteel kan men op een groot aantal gastronomische locaties in Nederland zoals MOS*, Restaurant Parkheuvel**en FG Rotterdam** Vuurzee beleven.
“ Deze bekroningen geven ons nog meer energie om bier écht een plek te geven in de hogere gastronomie”aldus oprichters Pieter van Doorn en Piet Tirion”
Vuurzee Vuurzee is de perfecte begeleider van vele gerechten maar kan ook als aperitief ingezet worden. Het bier is bereid met Pinot Noir druiven en Champagne gist wat zorgt voor een aangename mousse en een frisse afdronk. Vuurzee wordt geschonken vanuit een bijzonder ontworpen Champagnefles en komt het beste tot zijn recht in een wijnglas.
De Goede & De Stoute De Goede & De Stoute is opgericht in 2017 en heeft zich ten doel gesteld om bier een plek te laten krijgen binnen de hogere gastronomie, zowel in de keuken als in de service. De focus ligt vooral op de high-end restaurants waarbij de pairing met Vuurzee centraal staat.
Ook heeft De Goede & De Stoute een exclusieve membersclub voor gastronomie liefhebbers die kunnen genieten van bijzondere gastronomische events en arrangementen.
Daarnaast is er door de kwaliteit van het bier, design van de fles en diverse awards veel vraag uit het buitenland o.a. China, Japan en USA en zijn de eerste buitenlandse chefs ook aangesloten bij het netwerk waaronder Jeroen Achtien van Restaurant Sens* in Zwitserland.