Eventix, Bestelmar en K.O. Company lanceren contactloos reserveren

café
Ticketer Eventix, bestelsysteem Bestelmar en horecaketen K.O. Company lanceren dé oplossing voor horecaondernemers die het reserveren van een tafel en het bestellen van een drankje volledig contactloos maakt. Het is het eerste systeem dat de horeca een totaaloplossing biedt en daarmee is het uniek ten opzichte van andere systemen. De samenwerking valt in de smaak, want naast K.O. Company zijn er tientallen horecazaken die al een aanvraag hebben gedaan.
Hoe werkt het contactloos reserveren? Gasten die een tafel willen, gaan naar de website van de horecazaak en reserveren een specifiek tijdslot. Bij het afronden van de reservering betalen gasten een reserveringsprijs. Dit bedrag geldt als voorschot en wordt bij aankomst van de gast(en) omgezet naar besteltegoed. Met het gebruik van een reserveringsprijs heeft een horecaondernemer sowieso een ‘x bedrag per tafel’, ook als de gast(en) niet op komt dagen.
Daarnaast voorkomt de reserveringsprijs dat tafels onnodig bezet worden gehouden door gasten die een ondernemer weinig tot niets opleveren. Zo ondersteunen we de horeca, omdat het voor deze sector van cruciaal belang is de gemiste omzet van de afgelopen maanden enigszins in te kunnen halen.
Een gast komt bij de horecazaak, hoe ziet dat eruit? Zodra een gast bij de horecazaak aankomt, staat er een gedekte tafel klaar. Bij deze tafel vindt een gast een scanbare QR-code. Wanneer deze QR-code gescand wordt, zal er een digitale menukaart openen en wordt de reserveringsprijs automatisch omgezet naar besteltegoed.
De digitale menukaart die Bestelmar faciliteert, zorgt ervoor dat bij het bestellen van eten en drinken geen personeel nodig is. Zodra de bestelling klaar is, krijgt de gast een melding en kan de bestelling opgehaald of op veilige afstand gebracht worden.
Ron Schaminee, CEO van Bestelmar: ‘’Eventix en Bestelmar hebben de handen ineengeslagen om, binnen de richtlijnen van het RIVM,  met de oplossing voor horeca te komen. Deze innovatieve oplossing zorgt ervoor dat gasten op een verantwoorde manier worden bediend. Dit doen we door het aantal contactmomenten te minimaliseren en oog te houden voor een maximale omzet per tafel. Reserveren doe je gemakkelijk vanuit huis, op het terras bestel je zelf via een QR code en vervolgens reken je af door middel van internetbankieren.’’
Hoe is de samenwerking ontstaan? De horecaketen K.O. Company is de initiatiefnemer achter de samenwerking. Tommy de Groot, hoofd marketing van K.O. Company: ‘’We gebruikten Eventix al voor ticketing en zochten daarnaast een oplossing om contactloos te bestellen. Die hebben we met Bestelmar gevonden, maar dat waren twee afzonderlijke oplossingen: Eventix voor de tijdsloten en Bestelmar voor bestellingen. Door het voorstel te doen om Eventix aan Bestelmar te koppelen, hebben we de ideale oplossing gerealiseerd die ervoor zorgt dat het reserveren van een tafel volledig contactloos en dus ‘coronaproof’ is.’’
Wil je zelf dé unieke totaaloplossing gebruiken? Op deze pagina lees je alles om direct aan de slag te gaan.